ATENTIE!

Puneti oaia pe mute (dreapta jos) sau inchideti boxele. De-acolo vine grohaitul...
paidece?

sâmbătă, 6 decembrie 2008

Nomenclatura de cuib

In mod clar, saptamina asta am avut ceva cu denumirile. Inca un post din seria asta-cum-se-numeste? [apropo: postul numarul 101; cel de alaltaieri fuse celebrativul numar 100], azi discutam despre penalitatile care se schimba intre un El si o Ea din momentul in care cei doi se imperechesc si formeaza un cuplu.
Nu va dati ochii peste cap. Gurrrra! Ca voi n-oti avea nume de alint?!?! Da' curajul sa recunoasteti il aveti?

Eu, una, admit ca am nenorocit vreo citiva. Usor, tiptil, le-am transformat identitatea fonetica intr-o scalimbaiala totala. Cine ma cunoaste, m-a auzit vorbind despre Puiky. Biet Puiky si-a trait sapte ani de purgatoriu alaturi de mine, pasind in ei cu normalul nume de Bogdan. Haha, s-o crezi tu, amice, c-o sa te cheme asa mult timp...! Din banalul Pui, s-a sarit in Puitzy, apoi in Itzy, apoi in Puik, si finalmente in Puiky. Si-a carat porecla cu atita stoicism si demnitate, incit tot cercul meu de prieteni si-l aminteste si-l pomeneste cu numele asta. Capac i-a pus prietenul Ramon care, rugat intr-o seara sa ne cheme un taxi, a purtat urmatorul dialog cu centralista:
- Buna seara, un taxi in Liviu Rebreanu 26.
- Pe ce nume?
- [riset infundat] Puiky.
- Poftim? Puchi?
- Nu, doamna, Puiky.
- Pu-chiiii?
- Nu, Pui-ky.
- Dom'ne, da' alt nume n-aveti?! [resemnare in statie]: 556 in Liviu Rebreanu pentru domnu' Puchi, in 6 minute...
--------
Anii au trecut, relatiile evoluara pina la stingere si inlocuire, urmatoarea victima pe tablou: Popescu. Popescu inspira sus, mare si clar titulatura de Pisoi. E atit de Pisoi, incit l-ar putea chema oficial Ionut Popescu-Pisoi, ca pe Alexandru Bratescu-Voinesti. Dar nu va imaginati ca rabda chestia asta cu prea multa placere. Mai ales in public. Si se razbuna soptit: de ce esti oaie? Zi! Nu fi oaie...! Be-heheeeee! Asta pentru ca adresarea pisoica presupune si o moaca bleg-afectuoasa, pe care, probabil, n-o pot controla. Nu vrei Pisoi? Bineeeeeeee...! Da' Iubitu' cum iti suna? Da' Papushel?!?! Ha?!?! PA-PU-SHEL! Hahahaha! Esti pisoi protestatar? Bine, atunci sa rag semi-soptit, plina de afectiune: Papushica mea, ce sa-ti dau? ...Si sa-l vedeti pe Popescu cum scoate fum pe sub coada!

Dar eu n-am nume myself. Probabil nu le inspir. Adica nume asa, personalizate. Ca-n rest, ok, sint Iubita, cuminte, clasic, ca multe altele. Mda, bine, si Oaie. Dar numai la ocazii. Ca, daca ma gindesc, nici eu nu stiu cum m-as porecli pe mine insami... Probabil poreclesti numai chestiile dragalase si amabile.