ATENTIE!

Puneti oaia pe mute (dreapta jos) sau inchideti boxele. De-acolo vine grohaitul...
paidece?

luni, 22 septembrie 2008

Alba-ca-etc si cele sase pisici

Daca va deranjeaza (a) ideea de a avea multe mitze in proprietate si (b) ideea de a sta cu ele claie peste gramada in aceeasi casa, atunci mai bine nu cititi. Daca nu - there you go:

La mine la Ploiesti exista 6 mitze. Doua-s ale mele, relocate temporar pina... ma rog, pina-mi termin garsoniera si ma mut de tot in Tei; patru-s ale mamei, de cind lumea si pamintul, incetatenite ferm in cele trei camere si dependinte cite are apartamentul ala. Doresc sa spun ca da, si mie mi se parea de absolut balamuc sa tii 6 pisici in casa si ca cea mai scurta cale spre izbavire este internarea. Insa-a-aa!, am descoperit ca pisicile de apartament sint extrem de discrete, isi cauta locurile lor, pe care nu le parasesc, apar doar la haleala si-n rest se mai pocnesc ocazional, cind se intilnesc intru nesuferire. In majoritatea timpului, nu le simti. Razboaiele lor sint scurte si la obiect: se lasa cu citeva floace de blana smulsa si cite o zgirietura pe nasul cui a fost mai fraiera. Intr-o vreme, erau toate insemnate, iar mama le tinea socoteala: Pe Kivi a pocnit-o Kiki, iar pe Bobo mi-a zgiriiat-o vaca aia de Micutza. Nici voua nu va e usor sa retineti, nu? Noi ne-am obisnuit.

Cit de discrete si cuminti sint astea in timpul zilei, pe atit de evidente devin noaptea. La semnalul urmator, m-am bagat sub patura. Vor fi 6 gheme pe mine. Nu exagerez. Cum ma urc in pat, incepe fojgaiala afectuoasa si dormitul in schimburi. Al lor, nu al meu - eu sint un biet suport de mitze care inchide ochii aleatoriu, avind grija sa nu deranjeze cele doua potai urcate pe mine si cealalta jivina care s-a cuibarit sub plapuma. Restul zac ca impuscate pe restul de pat, dind dracului cu seninatate dreptul meu de a ma suci. Din cind in cind - si aici le suspectez de o rautate aproape umana -, aia de sub patura o tuleste chioara de somn, speriata de o alta care s-a urcat deasupra ei si-a calcat-o cu nadejde in picioare, pina cind a gonit-o. Ca sa intre ea in loc. Uneori, ma mai invirt in pat, si atunci simt cum zboara cite o pisica dupa legea impulsului: incasezi un picior, prinzi viteza. Ca le mai ard cite una, fara sa vreau, dupa care-mi pare rau. Simbata noapte, mi-am tras perna mai aproape. Era calda si pufoasa, numai buna de afundat in ea. Pina cind m-am intilnit cu o coada si doua labe. Perna mea?!?!?! Gresit: pisica Bobo, care dormea de mama focului acolo unde eu trebuia sa-mi tin capul. M-am tras mai incolo, dar m-am intilnit cu cotoiul Pisoi, care torcea ca prostul, incercind sa intre sub patura. I-am facut loc si m-am ghemuit cu sfiala intre el si Micutza, care dormea pe partea cealalta. Lucy era deja pe mine si se clatina de colo-colo, dupa cum ma miscam eu. Ca sa fie sigura ca nu cade, s-a ancorat in gheare, magaritza. Da, m-am dat cu spirt, multumesc. Kiki protesta prin absenta, dormind in cosuletzul din care o gonise pe Kivi. Dupa care s-a saturat de proteste si a venit si ea pe mine. Oh, joy!, dar ce ma bucur, mai Kikutzki, ca nu tii supararea! Vino, alatura-te noua, tuturor, sa fim 7 intr-un pat! Dintre care omul e unul singur.
Dimineata, la simplul zgomot de ceva-prin-bucatarie, o tulesc toate ca rachetele. Avint isi iau proptindu-se in mine, zgiltiindu-ma, calcindu-ma in toate cele patru labe. Ca pe o bucata de mobilier ce sint eu pentru ele. Daca nu m-au trezit atunci, ma vor trezi prin corul de mieunaturi pe care-l practica printre picioarele cui s-o nimeri. Daca la sfirsitul picioarelor alora e mincare, then it's all worth it. Zece minute, toata casa se umple de clefaituri pasnice, punctate ici-colo de cite o miriiala tip te-apropii-cam-mult,-sterge-o!!!! O data cu stomacurile, se potoleste si fojgaiala. Timp de 12 ore, dispar pasnice, prin diverse colturi, de zici ca n-ai avut pets in casa de cind te stii.
Si, cind se lasa noaptea,...