ATENTIE!

Puneti oaia pe mute (dreapta jos) sau inchideti boxele. De-acolo vine grohaitul...
paidece?

joi, 3 aprilie 2008

Puterea (si dezgustul) cuvintului

La inceput a fost cuvintul, zice Biblia, iar eu completez: si la mijloc, si mai dup-aia, si la sfirsit, si mai tot timpul. Adica logosul, generatorul a tot si toate, care este el... Mie cuvintele imi genereaza multe; sint o persoana auditiva si orala (scuzati orice confuzie posibila), rag de fericire cind gasesc cuvinte potrivite si mor cind le aud pe alea otravite. Cum ar fi o lunga lista pe care doresc s-o insir mai josulea, ca sa ma descarc si eu. Sint cuvinte sau combinatii de cuvinte care mie-mi stirnesc un fel de riie creieristica si-o urticarie nervoasa. Nu stiu de ce, dar poate daca le astern gasesc si-o explicatie pentru furiile si inversunarile cu rosu-n fata ochilor.
Sa incepem:
  • capabilitati - sa moara ma-sa de cuvint romglezit; de nu-mi vine sa-mi smulg parul in cap cind il aud. Poate pentru ca e marca oricarui yup (young urban professional) si a oricarui CEO/politician autohton, care are senzatia ca neaosul capacitati se refera doar la suruburi, sirme si volume. Capabilitatile sint asa, o chestie misto, care dau o dinamica de abilitare ternului capacitate, care nu are nici un haz cind discuti de treburi tari cum ar fi organizatii, relatii interumane, advertising, strategie si altele din gen.

  • diploimant - da, deployment, deci chestia aia care mahalageste se cheama cascadare. Deci diploimantul e atunci cind stie unul si varsa la mai multi, care invata si ei. Deci e o treaba supertare de pomenit in sedinte, in momentul in care esti sef de implementare si tre' sa explici de ce s-a implementat doar pe sfert. Pentru ca inca nu s-a facut diploimantu', desteptilor, de-aia!

  • la naiba, fata! - stringe-l-as de git pe Mircea Solcanu si toata piata de parodie TV care, luindu-l in basca, a stirnit o isterie de masa cu vorbele astea... Neaparat rostite la fiecare 3 cuvinte si, mai ales, in combinatia pe care tocmai v-am mentionat-o.

  • cel mai mare defect al meu e ca sint prea bun(a) cu oamenii - mizeria asta vine la pachet sau se alterneaza cu suratele ei mai mici, dar la fel de proaste, cum ar fi: ma implic prea mult in ceea ce fac sau sint perfectionist(a). Cred ca am vazut la interviuri de angajare vreo 50 de oameni, in toata cariera mea de pina acum. Din astia, 49 aveau sus-numitele defecte. Al 50-lea nu s-a prezentat. Ma-ntelegeti, nu-i asa? Ma-ntelegi si cind le spun papagalilor si oilor gingase care se autoevalueaza shmeker si win-win in felul asta: defect inseamna, de pilda, "birfesc" sau "sint invidios pe ce le iese altora" sau "joc solitaire in timpul programului"!!!! Cind o veni ala care-mi trinteste din prima una din cele de mai sus, il angajez, pe cuvintul meu!

  • (haaa!) win-win - in orice prezentare, in orice propunere, in orice varianta de proiect, toate cacaturile sint win-win. Adica reciproc avantajoase. Adica mutual benefice. Adica nu pierde nimeni. Offff!

  • da' eu!... - replica universala atunci cind te duci si tu undeva sa te plingi. Intotdeauna exista unul care a patit-o mai rau ca tine si, jocul sortii, e mereu ala din fatza ta. Daca te doare capul, ala cu care vorbesti are migrena cronica; daca ti-a decedat o ruda, intrelocutorului i-au murit trei; daca ti s-a nenorocit un ppt cu 200 de slide-uri, celui din fatza ta i-a crapat unul cu 214... Ma astern sclava vesnica la picioarele aluia care poate s-asculte o vaicareala pina la capat si sa nu se vire in schema cu exemple proprii. Pentru ca, desi pleaca dintr-o radacina profund umana de "compatimesc cu tine si-s empatic, c-am trecut prin asta", iese un fel de "mai du-te-n plm de fraier, bah, treaba adevarata e ce mi s-a-ntimplat mie"...

  • ...trebuieste sa... - nu trebuieste nimic! Asta e din seria dupE mine, ca numai taranii vorbeste cu multi "i". Trebuie sa mai citim si noi un manual de gramatica. Ala de clasa a 8-a e instructiv si nu foarte solicitant pentru creierele care fac simultan diploimant si-si dezvolta capabilitatile...

  • am un issue... - adica o problema. O dificultate. Te deranjeaza ceva. Te-a enervat o chestie. Nu, bre, multinationalii si astia cool au ishuuri. Pe care le vor solva si nu vor lasa nici un aitam neatins. E doar o problema de aprauci.

Permiteti-mi romaneste sa-mi bag picioarele si sa urlu mintal cind aud toate cele de mai sus. Pentru ca denota o suficienta studiata, artificiala si al dracului de gaunoasa. Doamne, cad in genunchi si te rog sa nu ma duci in ispita si sa ma feresti de toate balariile astea, ca, dac-ajung si eu ca ei... inseamna c-am facut clabuci degeaba.

Va salut, bai dear all,

Eu