ATENTIE!

Puneti oaia pe mute (dreapta jos) sau inchideti boxele. De-acolo vine grohaitul...
paidece?

joi, 17 aprilie 2008

Trafic, traficutzul meu....

Daca mi-l dadea Dumnezeu, ma resemnam. Da' mi l-a dat domnu' primar, ajutat de baietzii de la infrastructura si de halul de administrare a bugetelor. Da, stiu, e inca un raget in blogosfera pe tema lui am facut un kilometru in doua ore, dar n-am ce sa fac. Paradox: azi a fost soare si uscat si de trei ori mai aglomerat decit ieri, cind a fost ploaie si umed. Automobilul de Bucuresti o fi vreun fel de vaca-Domnului, care iese in haita sa se incalzeasca la lumina, altfel nu-mi explic de ce coada de pe Barbu Vacarescu incepea de la intersectia cu Stefan cel Mare, de exemplu. Ba-mi explic: deoarece harnicutzii de la RATB lucreaza la linia tramvaiului 5 si le era necesara o banda (din doua) sa puna neshte basculantzi si cameoane si sa le lase acolo. Imi explic si de ce pe Grozavesti am facut un sfert de ora ca sa trec de semafor: deoarece la 9 dimineata se ridica gunoiul de la vilele de pe malul Dimbovitzei. Tomberon cu tomberon si vila cu vila, usurel, pe avarii, fara sa ne grabim, blocind o banda si taind ulterior fatza la toti fraierii ca sa facem stinga de pe banda din dreapta cu ditamai gunoiera ...

Acum doua zile am inghitit ditamai tzeapa cind am constatat ca Lizeanu e inchis. Cred ca n-am inghitit o teapa suficient de mare, caci a mai intrat una cind am ajuns la Obor, disperata sa fac si eu stinga spre Colentina si s-ajung pe Petricani. Nu, dragutza, nu poti, trebuie sa te duci in jos pe Mosilor, sa faci diverse drepte si stingi ca sa ajungi de unde-ai plecat si s-o iei in jos, spre Barbu Vacarescu. Parcursul era idilic: numai curbe si serpuieli pe o sosea drepata ca panglica. De ce? Pai mai sint niste baiezti amabili de la Intreprinderea-de-Capace-de-Canal-din-Mijlocul-Strazii care au lucrat la diverse inlocuiri. Pe care le-au terminat partial, si-au semnalizat acest lucru cu ditamai stilpishorii, printre care masinile navigau duios facind opturi si stringindu-se ca sa aiba loc una pe linga alta. Buna treaba! Ok, am inteles, astea de mai sus se datoreaza faptului ca ne sufocamcacapitala, trebuie sa stringem un pic din dinti si sa rabdam pina ne punem la punct. Acuma vin si intreb si eu: n-am putea sa ne punem la punct noaptea, in pana mea, noaptea cind NU E TRAFIC?!?! Stiu, e dificil, ca muncitor cu cinshpe facultati si paishpe doctorate, sa muncesti noaptea, ca nu e conditii si ne trateaza ca pe animale, si nu ne da bani si-avem familii si copii, da' scoala de ce nu-ti placu, nene, sa muncesti ca mine doishpe ore pe zi si din impozitele mele sa-ti hranesc si tie copiii si sa-ti platesc asigurarile? E dificil si ca firma de constructii sa platesti sporuri de noapte, ca ti se cam diminueaza profitul, si din ce pasca mea mai dai cotizatiile la domnii din primarie?

Ca tot am facut apologia implicatiilor socio-economice ale magariilor de mai sus, sa trecem si la (placerea mea!) mozaicul particularitatilor umane din trafic. De pilda, boul cu Dacia blio, cu fundu' lasat de la atita carat cu portbagajul, care si-a fluturat canapeaua legata cu zgirci deasupra masinii exact pe sub frinele mele, in timp ce NU semnaliza ca schimba BRUSC banda... Sau toanta de virsta mjilocie cu dintii infipti in volanul unui Logan beige, care claxona in culmea disperarii ca nu plec SIMULTAN cu verdele de la semafor. Fai, cucoana, nu m-ai vazut cind m-am dat in fatza ca sa las o ambulanta sa treaca, lasa-mi si mie un pic de timp sa vad cind se misca lumea din spatele meu, ca semaforul nu mai am cum sa-l vad... Mai e si oaia proasta care mergea in culmea preventiei cu 20 la ora, tirindu-se melc prin intersectia de la Scala, in timp ce cirnatul din spatele sau isi smulgea parul din cap vazind ca-n fatza e liber ca-n palma, iar ei stau dupa fundul diplomatic (TC 19...ceva) al doamnei. Probabil ca distinsa lady nu mai pusese mina pe un SUV in viatza ei si-i era frica pentru ca e mare, tu, iti dai seama cu ce spaima am mers?!?!

De parcari discutam altadata, caci acum trebuie sa plec. Pe Petricani pina-n Lacul Tei. Am o juma de ora la dispozitie. Oare ajung?

EU