ATENTIE!

Puneti oaia pe mute (dreapta jos) sau inchideti boxele. De-acolo vine grohaitul...
paidece?

joi, 28 august 2008

Paulicăăă!...

["Paulicăăă!... Paulică!... Paulicăăăăăă! Paulică, treci încoace!"
Victor Piţurcă pe banca tehnică, înaintea meciului România-Italia de la EURO 2008]

Aseară, Steaua ajungea relativ des în atac. Dayro Moreno. Trăgea un şut la poartă. Dayro Moreno. Bănel dădea o pasă. Dayro Moreno. Ratam ocazia. Dayro Moreno. De pe canapea, unde stăteam stăteam semiatentă la toată tărăşenia, numele ăstuia mi s-a-nşurubat in creieri. I-am cerut voie lu´ Popescu să-l strig Dayro Moreno. Nu m-a auzit, că se uita la meci şi, oricum, dacă aş fi început să-l strig aşa cum mi-am propus, ar fi crezut c-a dat Steaua gol. Dayro Moreno.

Dayro Moreno, deci. Astă-vară, toată lumea striga pe toată lumea "Paulică". Şi se rîdea pe prăpăditelea. Glumiţe de cerc închis, de! Aseară, am încercat în draci să-mi aduc aminte cum era cu strigătul de astă-vară. Lapsus enorm:
- Mă, pisoi, cum urla Piţurcă la EURO? Fănel?
- Bănel...?
- Nuuu... nu Bănel. Era un diminutiv, dar aşa, altfel... Alex? Nu...
- Aoleu, că nici eu nu-mi mai aduc aminte!

Am sunat la Pipsu´, disperată.
- Miţo, tu-ţi mai aduci aminte cum striga Piţurcă la meci, cînd eram noi in Tei...? Era ceva cu "ică"... Mariusică? Pompilică...?
- Nu, nu era ăsta.... ŞTIU!!! Paulică! Paulică, ăsta e.
Am pupat-o pe Pips în capul ei cu memorie bună şi i-am mulţumit din suflet. În fond, mă scăpase de o noapte albă, perpelită întru reamintirea numelui cu pricina.

Veseli, chicotind cîte un "Paulicăăă!" afectuos la răstimpuri, eu şi Popescu ne-am dus la culcare. Imediat!... Deci Steaua - Galatasaray 1-0, in jurul orei 22.45. În jurul orelor 23.00 - 02.00, s-a sărbătorit temeinic, aşa cum numai românii ştiu s-o facă, totul amplificat de ecoul pasajului de la Lujerului. Îmi răsună şi acum capul de goarne.

Noroc că-s în concediu.

PS total off-topic: pe 26 august a fost Sf. Adrian. Eu am uitat, ca o nesimţită. Deci, lamulţani Lezo, Misi şi Hudrea. Să fiţi sănătoşi!
LE: Şi lui Seliman la fel. Că e şi el sfînt similar. Ca şi Hădean. Adi Hădean. Cum am putut să uit?!?!?!?