ATENTIE!

Puneti oaia pe mute (dreapta jos) sau inchideti boxele. De-acolo vine grohaitul...
paidece?

miercuri, 14 mai 2008

Widget, draga, da?

Sint batrina. Atit de batrina, incit am descoperit chatul in anul I de facultate si navigarea pe net tot atunci (ca o consecinta la mirc). Sint in continuare suficient de batrina incit sa inteleg bloggingul abia acum, desi l-am studiat in facultate la cursuri.

Si da, desigur, sint destul de batrina pentru a-mi prinde urechile in tot felu' de dracii pe care bloggerii de meserie le utilizeaza si-n somn, dar care pentru mine sint o adevarata enigma. Pot banui la ce folosesc, dar nu inteleg decit dupa mari chinuieli (si niciodata la intreaga capacitate!) cum se folosesc de fapt. O, da, pe unele le am si eu, dar le-am postat in blog intr-un demers al experientei, in care ma jucam cu ele ca sa vad ce fac si CUM fac exact. Iata o scurta lista de nedumeriri care frizeaza stupizenia:

- ce palaria mea e Twitter? Asta e inclusiv la categoria "si ce naiba face, mai precis?!", plus "de ce il folosesc oamenii?"
- htf functioneaza Feedburnerul si de ce naiba tre' sa redirectionez (mi s-a parut mie) subscriptionul de la Atom?
- ce Dumnezeu e ala trackback? Poate-l fac si eu, dar nu-mi dau seama...
- de ce unii au domeniu http://icsulescu.ro/, in timp ce altii tiriie cozi de blogspot, typepad sau wordpress?
- de ce ma sfatuieste blogspotu' sa aliniez poze cu div float cind habar n-am html si nu stiu cum as putea sa-i dau copypaste in editarea de post? Poate in editare html... pe care eu nu-l stiu. ...Da' daca-mi pune poza FIX acolo unde vreau eu, mai c-as fi dispusa sa-l invat!
- care-o fi diferenta intre RSS si cititul normal in browser? Aici poate sint eu timpita la maxim ca deschid RSSu' din browser; poate as putea sa-l citesc direct din clientul de mail...?

Astea sint cestiuni arzatoare la ordinea zilei; altele au fost lamurite pe parcurs. De pilda widgetul, pe care l-am inteles cind l-am vazut si n-as putea sa-l explic altcuiva pina nu i-l arat. Sau cum naiba customizai sablonu' de post asa, frumos, cu marimi de fonturi si culori. Ori realizarea unui voting poll... Mi-aduc aminte cind mi-am trintit un My Visual DNA pe pagina, cu care ocazie m-am prins de scripturile HTML si de codurile de widget. Cred ca l-am bagat si l-am scos de vreo 5 ori, furioasa ca nu sta acolo unde vreau eu. In pagina, that is... :-) Si-am observat ca, atunci cind descoperi HTML script, te loveste un sindrom din ala, tip coada-de-paun, in care-ti vine sa-ti impodobesti blogul cu ce-apuci. Analizind retrospectiv, constat ca sablonul meu minimalist, ordonat si luminos s-a transformat intr-un fel de rochie cu buline. Pe care am s-o port, probabil, pina-mi ramine mica si-mi iau alta. A se citi pina trec de etapa cu-ce-se-maninca-bloggingul? si vad daca am vena pentru dinsul au ba.
Si-mi cer scuze oficial ca, prima data cind am incercat sa folosesc Blogger, am renuntat de nervi ca nu puteam sa-mi fac o pagina. Pentru ca nu-mi dadeam seama cum.
PS din re-edit:
dupa ce l-am postat, din cauza acelui div float redat intocmai, mi-a dat o eroare de HTML (careia i-am dat ignore, bineinteles!) si postul meu se lafaia gros pe toata pagina, in timp ce toata bara din dreapta - fundul de pisica, poza de monica, linkurile de responsabilitate civica etc - sa ghemuise in subsolul paginii. I really suck at this!