ATENTIE!

Puneti oaia pe mute (dreapta jos) sau inchideti boxele. De-acolo vine grohaitul...
paidece?

marți, 1 iulie 2008

Muzica de pedala

Tin foarte mult la CD-holderele mele din torpedou. Pentru ca in masina mea, de doi ani, nu s-a ascultat niciodata radioul. Am CD-uri facute de mine, evident (cu exceptia unui Faithless donat de Tziki de pe vremea cind aia de la Roton ii trimiteau chestii la redactie). In rest, totul e o salata muzicala cum n-ati vazut. Dar e salata mea si mi-o iubesc tare mult. De cind o am pe Fifi, am tot muncit la adunat melodii. Am facut colectii, am scos volume :-), le-am capacit si le-am selectat astfel incit sa nu-mi vina niciodata sa dau skip. Si mi-e tare drag de ele!...

Azi-dimineatza am pus un CD pe care nu l-am mai ascultat demult. Hard Drive I. II si III nu exista :-), dar la vremea cind l-am facut pe I eram ferm convinsa c-or sa urmeze si altele. Ma rog. Hard Drive I se deschide frumos, cu "Back in Black" si "You Shook Me All Night Long", de la AC/DC. Frumos in sensul ca-ti joaca piciorul pe pedala si-ti vine sa topai, desi stai pe scaun. Dupa aia te baga in mood "Paradise City" de la G'n'R si tropai zgiltiit la track 5, "Enter Sandman". Asta e foarte tare! Mentionez, tot de pe el, "Animal" de la Def Leppard, "Killer Queen" si "Cradle of Love" a lui Billy Idol. Sint de mare mood!

Mai am un CD care mi-e drag de nu mai pot. Face parte din colectia "L@b@reli" - scris asa dintr-un bun-simt subtire si fragil -, cu trei volume ("Diverse amestecaturi si labareli", "Labareli de cintat dupa ele" si "Labareli diabetice"). "Labarelile diabetice", caci de ele e vorba, e un CD cu multe amintiri. Se leaga de drumurile pe autostrada catre mare de anul trecut si de plimbarile nocturne prin Bucuresti. E destul de karaokic, avind in vedere ca are mult Richi e Povveri pe dinsul. Track 4 - "Cosa sei" si track 5 - "Canzone d'amore" au prilejuit asta-vara niste solouri memorabile (intrebati-l pe Urecki, care se fereste de-atunci sa-i mai dea cu glasul, din motive de cinti ca un magar bolnav, mai taci!) si inca mai sint goldies si acum. Track 10 - "Lily Was Here" a lui Candy Dulfer - e favorita lu' Pitika si, as indrazni sa afirm, a intregii zone Titan-Cora Pantelimon-Obor, care o asculta la maxim prin septembrie, in jur de 12 noaptea, cind treceam noi cu masina pe acolo. In plimbare.
Ma vad silita sa mentionez, tot la capitolul "plimbari nocturne cu femei tzicnite" si "Like A Virgin", a Madonnei ("Labareli de cintat dupa ele"). Nu discutam cit de penala e in context, ca stim deja. Dar ies niste schelelaieli foarte armonioase pe dinsa, daca prinzi tonul corect. Intrebati-o pe Tziki.

Urmeaza colectia "80's". Aici chiar exista I, II si III, facute in perioade diferite. Cel mai drag mi-e III-ul, care e muzica de Praga - Viena si Viena - Bucuresti. Una si una, domnule!: "I Want your Sex" a lui George Michael, "Voyage" - Desireless, " I Can't Dance" - Genesis, "The Night" - Valerie Dore, "I'm So Excited" - Pointer Sisters, "Addicted To Love" - Robert Palmer si piesa de rezistenta (si-a pus-o si alternativul de Popescu pe i-pod) "Bakerman", de la Laidback. Daca aveti basii bine reglati, e de vis! Tot aici s-a strecurat si-o ciudatzenie, frumoasa, insa: "Daar gaat ze", de la Clouseau. Domnii sint belgieni si cinta in flamanda. Mai nasol e ca-ti iese greu karaokele dupa ea, dar, cu putin exercitiu si cunostinte minimale din domeniu, reusesti.
Tot pe calatoria de asta-iarna cu Praga mai intra si niste CD-uri facute de Popescu, ca sa nu se inece in muzica mea. Cu d-alea d-ale lui, evident, dar care au ajuns sa-mi placa si mie. CD-ul "Cea mai tare muzica" + o mutra cu un dinte desenata de autor (nu stim de ce), contine tot felul de alternativitati. Dar deschide frumos cu "Alright" a lui Anouk, trece prin niste Gorillaz de care nu m-am atasat prea tare, si se rupe iarasi intru placute cu "Be Yourself" de la Audioslave, "Wide Open Space" de la Mansun si "Run Baby" de la Garbage. Pe aia cu "let's get stoned and watch TV" nu prea am inteles-o, dar banuiesc ca-i place lu' Popescu. Mare bonus, mare, ca mi-a redescoperit Marcy Playground cu "Sex & Candy". Eram in liceu cind o ascultam, si-mi placea foarte mult.
Apoi mai e CD-ul cu Travka. Au ajuns sa-mi placa. Track 2 - "Urban Violent" si Track 12 - "Corabia nebunilor" imi plac chiar foarte mult. Zdrangane si tipa, desigur, ca-s romani alternativi, dar au pe alocuri niste armonii demne de luat in seama. Moment special pentru Pitika: cind a ascultat prima data "Urban Violent" (Piti nefiind vreo alternativa de felul ei) s-a-nchinat cu doua miini si-a zis ca ea n-a mai auzit melodie care sa cinte despre "turban violet".

Mai am colectia de "Amestecaturi", denumita asa pentru ca reuneste tot felu', de la ATB la U2, pe acelasi CD. Colectia asta are vreo doua volume si contine, in majoritate, hituri singulare gen Yves LaRock sau zgiltiieli clubice, cam ca Tiesto. Si U2, dupa cum spuneam, sau Depeche. Fiecare cu balanganelile sale...
Si imi rasare o problema: familia noastra s-a marit cu Fufu, care are mp3player. Popescu - na, e tac-su, doar! - s-a desfasurat rapid cu 3 CD-uri, intitulate sugestiv "mp3 001", "mp3 002" si "mp3 003". Nu l-am intrebat de ce are un sistem de numerotare cu 3 cifre, ca mi-e frica de raspuns!... Dar pe Fufu il mai conduc si eu, din cind in cind. Si-acum sa-mi ziceti voi cum naiba selectez melodiile de pe 20 de CD-uri ca sa le bag intr-unul singur si s-ascult si eu muzicile mele in masina lui?!?!?!?!