ATENTIE!

Puneti oaia pe mute (dreapta jos) sau inchideti boxele. De-acolo vine grohaitul...
paidece?

miercuri, 2 iulie 2008

Pin' la fund!!!!

Exista un desen animat cu Tom si Jerry. Tom il leaga pe Jerry de sina unui trenulet electric, se suie pe locomotiva si da viteza ca-n filmele proaste de anii '20. Nimic nu se poate compara cu mutra lui Tom in momentele alea: limba fluturind intr-o parte, ochii incruntati; totul o combinatie de malefic talimb si tont, fericit pina-n draci ca e villain si imbatat de betia vitezei. Caut de o ora screenshot cu secventa asta si nu gasesc. Si ma oftic, pentru ca as vrea sa va arat exact fatza unui barbat cu covrigu-n miini pe autostrada, storcind fara mila si ultimul cal-putere din motor intru telul suprem: cit pot sa-i dau lu' asta?!?!?! Unde asta = masina.

Stind acasa in mod singuratic (Popescu munceste voios la birou, pe nushce proiecte multe si simultane), m-am apucat sa frunzaresc netul. Am ajuns, printre altele, pe ClubFiat.ro. Un forum care e asa, un fel de primarie de care apartine Fufu, pentru ca aici se string toti posesorii de Fiat si-si impartasesc chestii. Era sa scriu posedatii de Fiat. Poate era mai corect. Intre multiple threaduri despre zgomote ciudate, ponturi de depanare si piese ieftine, troneaza regele: Viteza maxima GP!! (redat exact asa cum vedeti aici). Pe larg, cu cit au reusit pasionatii sa mearga cel-mai-mult-si-mai-mult-vreodata-in-viata-lor cu un Grande Punto. Posturile ocupa noua pagini si se intind din noiembrie 2007. Ultimul post e de azi-dimineatza si l-a trintit, ati ghicit, Popescu. Cum iesirea la mare din week-end a prilejuit un dus-intors pe A2, nu se putea rata ocazia de testare solida si experta, endorsata si de pasagerul din dreapta, Amir (posesor de Ford Focus ST tunat - of, Pipsule!...). Care apoi trebuia impartasita la la baietzii aia de pe clubfiat.ro, sa nu piara, bietzii, in nestiinta. Mentionez ca n-am ciriit in nici un fel de pe locul meu din spate cind am vazut ca preaiubitul meu Popescu i-a ras 190km/h si cind am constatat c-am facut autostrada in cam o ora. Nici Pipsul n-a zis nimic, sforaind cu spor linga mine pe bancheta, pe acorduri de Ramstein, ca merge cu drumul.

Mda. Alarmant si periculos. Totusi, rid singura de vreo ora, exact de cind am descoperit threadul de mai sus pe forum si de cind am descoperit ca citesc fiecare post cu atentie nediminuata, minunindu-ma repetat de cita energie investesc barbatii in compararea si fluturarea performantelor de viteza. Cu masina, desigur. V-anunt ca nu exista unul sa nu-si fi atins masina cu sub 150 km/h. Unul se lauda cu vreo 236km/h masurati cu nushce vitezometru electronic, caci gradatiile cadranului erau demult depasite... Dupa care apar chestionatorii, un fel de Toma-Necredinciosii care se intereseaza de conditiile atmosferice, de configuratia masinii, de circumstantele rutiere etc care ar fi putut afecta in vreun fel rezultatul masuratorii. De pilda, se ciondanesc intre ei cale de vreo trei pagini pe tema mersului aspirat - adica unul dintre ei sustine ca a mers dupa un BMW si ca ala l-a ajutat sa mai cistige niste km/h in plus. Si da-i cu fizica, si contrazice-te, si explica tu ca n-are cum, bah, vezi de treaba... La sfirsit, am dat peste unul gind in gind cu mine: Bah, io n-am inteles nimic. Da, prietene, nici eu.
La capitolul "specii exotice", o amintesc pe unica femeie prezenta pe forumul respectiv: o fata care marturiseste ca mai mult de 140km/h nu i-a dat, ca i-a fost frica. Evident, biata de ea are cea mai mica viteza din cele afisate acolo. Si, la fel de evident, n-a luat-o nimeni in seama. Esti parte din gasca doar de la 160 km/h in sus. Daca n-ai reusit, piteste-te, sperietura mica. Si cind ma gindesc ca 160km/h a fost la noi viteza de intors, ca sa nu-mi mai consume atita, iubi, lasa, ca, uite, merg mai incet!... Mhm. Eu cind am atins 160km/h cu Fifi, tot pe A2, a fost asa, ca sa vad daca poate vreodata sa atinga viteza asta, macar pentru 10 secunde. Dupa care am revenit la 130 km/h, unde nu-mi mai tremura volanul. Dar, desigur, Fifi e Ford Fiesta de 1.3, nicidecum Turbojetul de 120 cp care e Fufu. Si, cel mai important, Fifi nu e Fiat GP. Cred ca de-aici pleaca diferentele.
M-am lamurit eu pe formul ala ca posesorii de Fiat GP sint niste regi. Ma rog, niste regi mai mici, niste regisori, cu tari de marimea Andorrei si a Luxemburgului. Asa e normal, ca sa lase loc imparatilor cu BMW si Mercedes (aia cu Ferrari sint, probabil, Stapinii Galaxiei si zic sa nu-i deranjam). In mini-regalitatea lor, discuta cu o seriozitate de-a dreptul tehnocrata despre tot felul de bare de rigidizare, capacele de pana-mea, placutze de frina, valve si supape, de zici ca esenta universul sade-ntr-insele.
Si stiti care e culmea? Majoritatea barbatilor apostrofati de femei cu nu va-nteleg ce naiba intrati in asemenea detalii cu masinile voastre raspund atotstiutori cu da' voi cind vorbiti despre pantofi...?!?!?! Gresit. Baietzi, sa stiti ca noi nu ne punem problema ca pantofii nostri devin cu 10% mai superbi daca le schimbam tocul sau le mai adaugam o bareta. Nici nu ne intrebam ce performante aerodinamice are rochia aia din vitrina si ce am mai putea pune pe ea ca sa ne creasca rata la agatzat-viteza. Noi le luam ca atare. ceea ce voi, cu masinile voastre, nu prea reusiti.
De asta, cind va vedem centurizati la volan, gata de intrare pe autostrada, peste fetzishoarele voastre iubite se suprapune cu incapatzinare imaginea de mai jos. Si atunci ridem cu hohote.